لوله پلیکا در انواع ضخامت 40 و ضخامت 80 موجود است. به غیر از رنگ و هزینه، تفاوت زیادی وجود دارد. فقط باید کمی نزدیکتر نگاه کنی تا ببینی. ما تفاوت‌های کلیدی را بیان می‌کنیم و امیدواریم به شما کمک کنیم که بهترین گزینه برای پروژه شما را شناسایی کنید.


ضخامت دیواره لوله و اتصالات پلیکا برنامه زمانی آن را تعیین می کند. ضخامت همچنین با مقدار پوند در هر اینچ مربع (PSI) که لوله یا اتصالات می تواند تحمل کند، مرتبط است.


پلیکا ضخامت 40 معمولاً سفید رنگ است و دیواره های نازک تری دارد، بنابراین می تواند فشار کمتری را نسبت به نمونه مشابه خود تحمل کند. لوله پی وی سی Schedule 40 برای کاربردهای کم فشار آب بهترین عملکرد را دارد.


در مقابل، لوله پلیکا ضخامت 80 معمولاً خاکستری رنگ است و دیوارهای ضخیم‌تری دارد. بنابراین، می تواند فشار آب بالاتری را تحمل کند. لوله پلیکا ضخامت 80 برای کاربردهای صنعتی و شیمیایی مناسب است.


اگرچه پلیکا پلیکا ضخامت 80 معمولاً خاکستری است، گاهی اوقات ممکن است سفید باشد. به همین ترتیب، در حالی که برنامه 40 معمولاً سفید است، گاهی اوقات ممکن است خاکستری باشد. بررسی برچسب لوله تنها راه تضمین شده برای تعیین زمانبندی پلیکا است.


قطر بیرونی برای لوله پلیکا ضخامت 80 و لوله پلیکا ضخامت 40 با اندازه "اسمی" یکسان است. تفاوت در ضخامت دیوارها نهفته است، بنابراین به دو برنامه قطر داخلی متفاوت و قابلیت های PSI متفاوت می دهد.


به عنوان مثال، یک لوله پلیکا ضخامت 40 برنامه 2 اینچی دارای حداقل دیواره 0.154 اینچی است و می تواند تا 280 PSI را تحمل کند. یک لوله پلیکا ضخامت 80 برنامه 2 اینچی دارای حداقل دیواره 218 اینچی است و می تواند تا 400 PSI را تحمل کند. هر دو دارای قطر بیرونی 2.375 اینچ هستند.


از آنجایی که افزایش ضخامت دیواره های ضخامت 80 به صورت داخلی اضافه می شود، قطر داخلی لوله را کاهش می دهد. این کاهش در قطر داخلی منجر به جریان کمی محدودتر برای لوله پی وی سی برنامه ریزی شده 80 در مقایسه با لوله پی وی سی برنامه ریزی شده 40 می شود. با توجه به ضخیم تر بودن دیوارها، پلیکا ضخامت 80 نه تنها قادر به تحمل PSI بالاتر است، بلکه در برابر خمش و شکستگی نسبت به پلیکا ضخامت 40 مقاومت بیشتری دارد.


از آنجایی که لوله پلیکا ضخامت 40 و لوله پلیکا ضخامت 80 دارای قطر بیرونی یکسانی هستند، می توانید از اتصالات ضخامت 40 با لوله پلیکا ضخامت 80 و بالعکس استفاده کنید. با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که پلیکا برنامه 40 دارای حداکثر امتیاز PSI کمتری است، و به این ترتیب، درک این نکته ضروری است که کل سیستم خط لوله فقط به اندازه ضعیف ترین قسمت قوی است. این بدان معناست که استفاده از اتصالات پلیکا برنامه‌ریزی 40 کل PSI خط لوله را کاهش می‌دهد و بالاتر از آن PSI می‌تواند منجر به تخریب خط لوله شود.


اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که از کدام برنامه پلیکا استفاده کنید، فقط در نظر بگیرید که شغل شما شامل چه مواردی است. اگر از لوله و اتصالات پلیکا برای آبیاری یا لوله کشی خانه خود استفاده می کنید، ضخامت 40 پلیکا احتمالاً کار را به خوبی و با هزینه کمتر انجام می دهد. اگرچه پلیکا ضخامت 40 دارای PSI پایین تری نسبت به ضخامت 80 است، اما توانایی تحمل فشارهای این نوع برنامه های معمولی تر را دارد. نیازی به استفاده از PSI بالاتر برنامه پلیکا 80 نیست و ضخامت پلیکا 40 با بودجه شما راحت تر است.


اگر از لوله و اتصالات پی وی سی برای کاربردهای صنعتی یا شیمیایی استفاده می کنید، احتمالاً باید از ضخامت 80 لوله پلیکا استفاده کنید. از آنجایی که این کاربردها می توانند منجر به فشارهای بالاتر شوند، بنابراین فشار بیشتری بر خط لوله وارد می کنند، برنامه سخت تر 80 پلیکا یک ضرورت است و هزینه اضافی به دلایل ذکر شده در بالا سرمایه گذاری ارزشمندی است.



https://pvcpipess.blogspot.com/2021/10/blog-post.html